رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز خبر داد؛

فراخوان جذب استارت‌آپ‌ها، هسته‌ها و شرکت‌های دانش‌محور در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از فراخوان جذب استارت‌آپ‌ها، هسته‌ها و شرکت‌های دانش‌محور در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران در شیراز، حجت رئیسی از راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز باهدف استفاده از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد دانشی در حوزه مدیریت شهری خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه و ظرفیت‌های منحصربه‌فرد دانشی در حوزه مدیریت شهری با چشم‌انداز توسعه نوآوری‌ها در حوزه‌های پسماند، حمل‌ونقل و ترافیک، زیباسازی، هوشمند سازی و …باهدف حمایت از افراد مستعد و خلاق، توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و ارائه خدمات نوآورانه و تخصصی به نهادهای سیاست‌گذاری دولتی اقتصادی صنعتی و فرهنگی شهرداری شیراز اقدام به ایجاد این مرکز کرده است.

وی در خصوص مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز اظهار داشت: در این مرکز از صاحبان ایده، دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق، معاونت‌ها، ادارات شهرداری و صنایع دعوت به عمل می‌آورد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری از فراخوان جذب استارت‌آپ‌ها، هسته‌ها و شرکت‌های دانش‌محور در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز خبر داد.

وی گفت: این مرکز مجموعه‌ای بر اساس ساختار مشخص، متشکل از یک یا چند تیم نوآوری خلاق که با همکاری مراکز تحقیقاتی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد و سایر مراکز نوآوری تخصصی و خانه‌های خلاق موجود در کشور محصول یا خدمت جدید نوآورانه‌ای را در یک حوزه تخصصی مرتبط با مسائل و چالش‌های مدیریت شهری جهت رفع نیازهای فناورانه شهرداری شیراز ارائه می‌کنند.

رئیسی در مورد آیین‌نامه مرکز جهت استفاده شرکت‌ها از حمایت‌های مادی و معنوی باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی در خصوص شتاب‌دهنده شهر هوشمند مرکز نوآوری و فناوری بیان کرد: علاوه بر حمایت‌های مادی و معنوی مرکز، فضای کار اشتراکی نیز جهت استفاده از صاحبان ایده فراهم‌شده است و خدمات شتاب‌دهی در اختیار شرکت‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز از مراحل فرایند ارزیابی این‌گونه گفت: شرکت‌ها باید فرم‌های لازم را از سایت مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز دریافت کنند و فرم‌ها به آدرس ایمیل مرکز نوآوری و فناوری و یا تحویل حضوری آن به مرکز ارسال شود.

وی ادامه داد: از دیگر مراحل فرآیند ارزیابی، جلسه معارفه با کارشناسان مرکز، جلسه داوری کارگروه‌های تخصصی مرکز، ارائه گزارش داوری‌ها به شورای راهبردی مرکز، اخذ تصمیم نهایی و ابلاغ به تیم و یا شرکت می‌توان نام برد.

رئیسی راه‌های ارتباطی را وب‌سایت INO.SHIRAZ.IR، آدرس ایمیل innovation_mu shiraz.ir، آدرس مرکز: شیراز بین بوستان خلد برین و شهرداری منطقه یک، ساختمان سازمان فاوا شهرداری، طبقه منفی یک اعلام کرد.

وی حمایت‌های مرکز را بدین گونه اعلام کرد: شهرداری شیراز مکلف است در راستای زیست‌بوم نوآوری، شهر هوشمند، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال، مهارت افزایی از کسب‌وکارهای نوپا و محصولات دانش‌بنیان از اشخاص حقوقی و حقیقی دارای مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت قوانین، مقررات، ضوابط و با رعایت آیین‌نامه‌ مالی و معاملاتی شهرداری و صرفه و صلاح شهر حمایت می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز گفت: حمایت‌ها شامل صدور مجوز استفاده از لوگوی شهرداری و عنوان حامی معنوی پس از ارائه مجوز از مراجع ذیصلاح، مشاوره مدیران و کارشناس شهرداری جهت شناسایی مسائل و چالش‌های شهری، معرفی و ظرفیت‌سازی و کمک به تجاری‌سازی، مشارکت در ‌طرح‌ها و برنامه‌ها و تنظیم تفاهم‌نامه‌های تسهیلگر، ارائه امکانات و تجهیزات موردنیاز در چهارچوب وظایف شهرداری، تخصیص فضای کاری و کارگاهی در چهارچوب وظایف شهرداری، همکاری در تخصیص فضاهای تبلیغاتی در سطح شهر شیراز، مشارکت در تحقق ایده‌هایی با توجیه علمی، کاربردی و اقتصادی، اولویت در خرید محصولات و خدمات به‌صورت ترک تشریفات قانونی، همکاری در ارائه آمار و اطلاعات، برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی و توانمندسازی، تزریق سیدمانی اولیه برای کمک به تیم‌های نوآور مستقر در شتاب‌دهنده، ارجاع به واحدهای آزمایشگاهی و کارگاهی سایر مؤسسات و دانشگاه‌ها جهت ساخت و پیاده‌سازی نمونه محصول اولیه در قالب تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین شهرداری است.

وی گفت: مراحل روند شتاب دهی تیم‌ها در شتاب‌دهنده مرکز شامل ثبت استارت آپ در سایت مرکز، داوری، پیش شتاب دهی، تیم سازی، ساخت ام وی پی، تحقیقات بازار، تولید محصول اولیه و ثبت شرکت و ارائه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همچنین از فراخوان جذب استارت‌آپ‌ها، هسته‌ها و شرکت‌های دانش‌محور در مرکز نوآوری و فناوری شهرداری شیراز خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما هم میتوانید خبرنگار باشید

اشتراک خبر در شبکه های اجتماعی :